lördag 11 juni 2011

Rachen: The revenge of the sparrow

En diskussion huruvida hemtentor är att föredra framför salstentor var i farten igår kväll på Uplands. Diskussionen vanns av hemtentor som man enligt Mattias får skriva sittandes i bara kalsongerna... Rachig som jag är sa jag att det har jag aldrig prövat, men om det rekommenderas får jag se till att göra det någon gång. Poängen med historien är att iaf Rachen idag har skrivit sin sista tenta för sommaren och i och med kl 10.30, lördag också har sommarlov precis som alla andra!! samt att det när man tänker efter en extra gång är något speciellt att lämna in just en salstenta och sen ha möjligheten att tänka: "Nu kan jag äntligen glömma den här skiten!"

Men vad har då sparvar med det här inlägget att göra kan man fråga sig?! Jo det var helt enkelt så att Rachen, alltså jag, direkt efter tentan begav sig till Borgen för att fixa några ouppklarade saker och möttes av en ensam Björn (fika-Björn menar jag då, det är inget zoo vi bedriver). Vi satt i godan ro och pratade om datorer och dylikt när en sparv flyger in i skattrummet!! Småförskräckt som jag blir tänker jag "å vad bra att Björn är här, han kanske kan ta hand om den!" Men nej då, någon stor starkt Björn finns det inte, utan han stänger in sig i ordföranderirummet och säger att det här får jag ta hand om själv, flygande saker är ingenting för honom! Men vad hände med sparven?? Ja efter en sisådär 15 minuter hittade den ut alldeles själv, självklart efter en rundtur på Borgen först, och alla var nöjda och glada över att monstret var besegrat!

Senast sågs Björn i köket sippandes på lite kaffe, så jag kan nog säga att vi inte behöver oroa oss  för att han kommer sitta kvar i ordföranderirummet även i augusti när alla kommer tillbaka från lovet!

Det var allt för mig!
Over and out

/Rachen

1 kommentar:

  1. Fika-Nallen som spränger bäverdammar med dynamit och batterisyra låter sig alltså bli besegrad av en liten sparv?

    Kul att se också att Rachen the real deal har hittat till bloggen, ser fram emot att läsa mer om hennes galna upptåg i sommar!

    SvaraRadera