fredag 17 juni 2011

Släkten invaderar Ekerö

Vad händer då för Rachen i helgen? I och med att hennes far igår fyllde 60 bast så ska detta firas med släktkalas! Människor kommer därför att vallfärdas till Ekerö från Frankrike, Västerås, Finspång mfl. Är det alltså så att ni tycker att det verkar lite extra tomt i staden ni bor betyder det att de befinner sig hos mig! Vi hoppas på vackert väder, men annars blir det myspys inne i vardagsrummet. Födelsedagspresent från Rachen blir en förhoppningsvis uppskattad whiskey som idag inhandlades på Fridhemsplans Systembolag (en av de få där man fortfarande köper över disk). Duktig som man var hann man visa legget innan det frågades efter och fick en liten pillerburk i present. Kanske man kan ge bort denna med whiskeyn så att han känner sig ung?! Funderar även på att förfalska ett leg till honom så att han helt plötsligt är 10 år yngre... något att tänka på.

Tips och råd efterfrågades av halva Redaktionen i ett tidigare inlägg och därför delar jag nu med mig av mitt egna motto: "Man lär sig någonting av allting". Ett annat tips för er som gillar whiskey kommer från min nu avlidne gammelmorfar - En liten whiskey varje morgon gör att man lever längre. I och med att han blev 101 år tycker jag väl att det borde ligga någon typ av sanning i det.

/Rachen - blir bara bättre med åren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar